Radio dan Saya

 Assalamualaikum dan salam pemirsa teman-teman. Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua semoga ibadah qurban yang dilaksanakan mendapat keberkatan dan diterima olehNya... Kepada sesiapa yang mencari kambing, kerbau, lembu, rusa boleh la roger2 ek... Kandang kami sedia menanti kehadiran semua...

Perkongsian kali ini berkaitan radio... Intrumen yang menjadi penghubung kepada pelbagai perkara kepada kita... Tercetus idea apabila ada rakan yang bertanya kepada saya kenapa x on radio? Saya memang jenis jarang onkan radio 

Tanpa prejudis dengan mana-mana stesen penyiaran radio saya mempunyai alasan tersendiri kenapa radio kereta saya jarang dionkan... hehehe... saya lebih selesa buka youtube sambil dengar ceramah politik... hahaha

Perjalanan dari rumah ke tempat kerja sejauh 62 km sehala semestinya memerlukan sesuatu utk mengelak ngantuk... bagi saya untuk mengurangkan rasa ngantuk ini radio bukan pilihan utama... Sedikit perkongsian kenapa benda ni jadi....

Pertama: saya bukan peminat tegar muzik... x la sampai anti muzik... konsert or show fun fair bila ada masa gi la jugak... hahaha... so saya tak kesah lagu baru or penyanyi baru yang ada... x dengar pun xde masalah...

Kedua: Content radio terutamanya waktu pagi bagi saya kurang menarik telinga ini untuk didengari... Content merapu, banyak cakap dari putarkan lagu... lawak sendiri gelak sendiri... content membabitkan jantina, sapa lebih bijak... dj menjadikan FB sebagai topik perbualan, dah tentu dengar radio sambil drive sbb time topik tu mmg time org gi kerja. bila masan nak tgh FB sambil kerja... byk lagi content yang bkn untuk saya... 

Tak perlu prejudis dengan alasan saya... tu alasan saya sendiri.... x setuju xde hal... selera masing2.... tidak dinafikan byk juga content menarik utk didengar... 

Ok dah... penulisan yang santai tanpa ada fakta yang boleh diambil kira.... hahaha

jumpa lagi akan datang... chau chin chau... tata

Comments

Popular posts from this blog

Sama tapi x serupa... UP sebelum bacaan ikrar....

DORAEMON.... Sejarah kartun yang kartun...

CCC: ANTARA BUKU DAN AMALAN