Antara saya, kerjaya dan hobi

Assalamualaikum dan salam pemirsa semua... kali ni nak serius sikit... konon2 la... blog ni adalah tempat saya mencatat pengalaman peribadi, sedikit pengetahuan dan perkongsian suka duka kehidupan saya... supaya catatan dalam blog ini mudah dirujuk utk generasi saya akan datang... yg baik bolehlah jadi panduan dan yg x elok tu jadikanlah pengajaran supaya tidak diulangi...

Kenapa tajuk kali ini antara saya, kerjaya dan hobi? sebab antara hobi saya adalah bekerja... komitmen kerja akan cuba diberikan 200%... tergelincir sikit2 tu biasa la kan... dan nama pun manusia... tapi saya yakin sy telah buat yang terbaik setakat ini... terima kasih kepada ex bos saya En Halim dari Perunding UEP Sdn Bhd n team yang mengajar saya berdisplin dalam kerja... Alhamdulillah walaupun dah dalam sektor awam displin tu saya masih bawa... kenapa tajuk ini? masih blm jawab kan....

Nak tegur depan-depan rasa kurang ajar... umur pun dah semakin meningkat, so luahan kat sini la kot yg paling sesuai... harap2 yang membaca terasa... bila bekerja di PBT ni komitmen saya adalah memajukan dan merubah landskap kerja jabatan saya... bunyi2 belakang adakalanya membuatkan saya terasa hati sebab saya pun ada hati dan perasaan... kalau semua perkara saya yang susun, sah2 saya x perlu bersusah payah melayan karenah di pejabat ni...busy? x lah (nada pak kodi ya)... saya suka kerja mcm ni... sendiri yang pilih jalan ni so hadap semua dgn tenang...

Menarik dan hebatnya saya... bila ada perubahan mesti ada bunyi2 belakang mengatur catur dan perancang utama adalah saya... kira mcm mastermind la... puiiihhh la.... asal ada staf baru masuk ada gak yang bunyi sebab saya.... asal x dpt kerja pun disalahkan org ini.... x dapat projek pun saya dikaitkan... x boleh nak ttp mulut orang... tp kena ingat, tempat ni kecik, silap cakap cepat jek cerita sampai... letih melayan org2 ni? sekali lagi... x lah... hahahaha... itulah kelebihan manusia selalu dan suka bermain dengan imaginasi dan melayan halusinasi... lantak korang la labu.... bunyi2 sumbang tu mcm agas... bunyi kat tepi telinga tp nak pukul x mati semua.... cuma nak bgtau lagi sekali.... saya tau ramai yang bercakap tentang saya ni... nak bgtau jek.... hahahaha

cukup2 la kaitkan saya dengan perkara2 kat pejabat ni... diingatkan sekali lagi... komitmen saya terhadap kerja saya dan majikan saya... xde istilah bodek membodek dan sembang kencang dalam kerja... cara bodek saya senang jek, komitmen kerja!!!... so harap paham la ek....

klu ikut nak tulis panjang berjela ala2 novel.... tp rsnya cukup dah la... yang penting niat hati ni tercapai.... lega rasa.... maaf salah silap... sy pun dah maafkan yang bercerita pasal saya... ulang taip sekali lagi...  saya tau ramai yang bercakap tentang saya ni...hahahaha

yes... berjaya gak siapkan... ni adalah contoh karangan luahan perasaan... hahaha... selamat terhibur.... permulaan yang baik tahun 2020 ni....

dah la... jumpa lagi... sekian... arios, amigos, jotos... tata




Comments

Popular posts from this blog

Sama tapi x serupa... UP sebelum bacaan ikrar....

DORAEMON.... Sejarah kartun yang kartun...

CCC: ANTARA BUKU DAN AMALAN